poniedziałek, 5 września 2016

Kryzysowa Narzeczona w podróży: Michałów

W ostatnią niedzielę jedna z blogerek Kryzysowej Narzeczonej postanowiła wykorzystać piękną pogodę i wyjechać na wycieczkę. Nigdy nie była w województwie świętokrzyskim, więc jej wybór padł na stadninę w Michałowie i okoliczne miejscowości. Przygotowała dla Was fotorelację z podróży. Zobaczcie, jakie skarby znajdują się na tych terenach!

Stadnina w Michałowie


Blogerka KN o wycieczce...



Mój plan podróży składał się z trzech punktów. Pierwszym była wieś Michałów, która stanowiła główny cel wycieczki. Kocham konie. Niestety w dzieciństwie i wieku nastoletnim bardzo rzadko miałam z nimi kontakt. Można powiedzieć, że teraz nadrabiam zaległości :) Zawsze chciałam zobaczyć konie arabskie, więc wybrałam stadninę oddaloną od rodzinnych stron o 4 godziny jazdy. Przy okazji wstąpiłam do dwóch innym miejscowości – Nagłowic i Jędrzejowa. Zapraszam do obejrzenia atrakcji, które miałam okazję spotkać na mojej drodze!



Stadnina koni w Michałowie


W tym profesjonalnym ośrodku, oprócz koni arabskich, spotkałam inny żywy inwentarz ;) Były to lamy, owce, krowy i kucyki. Stadnina w Michałowie, założona 1953 r., imponuje rozmiarami. To istny raj dla miłośników koni. Dla zainteresowanych zwiedzaniem Michałowa zostawiam link do strony ośrodka. Znajdziecie na niej wszystkie niezbędne informacje:



konie rasy arabskiej
konie arabskie Polska
Arabians horses
arabians horses Europe
Michałów stadnina
Tarantowaty koń
Źrebaki  stadnina w Michałowie
Zdjęcie dwóch koni
Stadnina Michałów zdjęcia

Interesujący Jędrzejów


W oddalonym zaledwie 19 km od Michałowa Jędrzejowie zatrzymałam się na dłuższą chwilę. Najpierw zwiedziłam Państwowe Muzeum im. Przypkowskich, a następnie Archiopactwo Ojców Cystersów. Jeśli kiedykolwiek będziecie przejazdem w Jędrzejowie, to koniecznie odwiedźcie jego dwie największe atrakcje. Przejdę zatem do każdego z osobna...

Państwowe Muzeum im. Przypkowskich


Państwowe Muzeum im. Przypkowskich słynie z pokaźnej kolekcji zegarów słonecznych. Nowocześnie zaaranżowana wystawa wywarła na mnie ogromne wrażenie. Podobnie zabytkowe pokoje dostępne dla zwiedzających. Jako wielbicielka starych wnętrz wyszłam stamtąd bardzo zadowolona. Z tego miejsca dziękuję miłej pani przewodnik za oprowadzenie i przybliżenie historii rodu Przypkowskich, a Was zachęcam do odwiedzenia muzeum.


Muzeum zegarów słonecznych Jędrzejów
Przypkowscy


Klasztor Cystersów w Jędrzejowie


Klasztor ufundowano w XII wieku. Dziś to mieszanka stylu romańskiego, gotyckiego, barokowego i rokokowego. Prawdziwa perła ziemi świętokrzyskiej! Oficjalnie w niedzielę i święta wnętrze opactwa jędrzejowskiego jest zamknięte dla zwiedzających, jednak dzięki odbywającemu się tam ślubowi (zaraz po nim) mogłam wejść do środka. To, co zobaczyłam przerosło moje najśmielsze oczekiwania, ale dalej niech przemówią za mnie zdjęcia :)


Klasztor Jędrzejów
Jędrzejów opactwo wnętrze


Muzeum Mikołaja Reja w Nagłowicach


Muzeum słynnego poety i prozaika, Mikołaja Reja, mieści się w klasycystycznym dworku Walewskich. Znajdują się w nim przykłady jego twórczości. Niewielka wystawa powstała w 1969 r. z okazji 400-lecia śmierci polskiego twórcy. Byłam nią lekko zawiedziona (ekspozycja składa się w większości ze współczesnych reprodukcji), ale myślę, że zainteresowani literaturą polską doby renesansu nie pożałują wypadu do Nagłowic.


Muzeum Reja Nagłowice


Jednodniowe podróże mogą być fajne!


Mam nadzieję, że przekonałam Was do jednodniowego zwiedzania. Jestem ciekawa, czy też byłyście gdzieś w ostatni weekend. Czy są jakieś inne miejsca w województwie świętokrzyskim, które polecacie? Napiszcie o nich w komentarzach ;)

K.


2 komentarze:

  1. Jasne, że jednodniowe podróże mogą być fajne, tym bardziej spotkania z naturą.
    Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spóźnione dziękuję :) Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń